برخي از مزاياي محتواي سئو را مي توان به شرح زير نام برد:
سئو: محتواي سئو مي تواند رتبه سايت شما را در موتورهاي جستجو بهبود بخشد.ترافيك – رتبه بندي بهتر منجر به ترافيك ارگانيك بيشتر مي شود.اعتماد: محتواي بهينه شده باعث ايجاد اعتبار و اعتماد در بين كاربران و گوگل مي شود.كارايي: به روز رساني و انتشار مجدد محتواي قديمي مي تواند در زمان صرفه جويي كند.محتواي پويا: بهينه سازي مداوم محتوا به شما اين امكان را مي دهد كه هميشه در صدر باشيد و در بين بهترين محتواها در زمينه مربوطه باشيد.
برخي از مزاياي محتواي سئو را مي توان به شرح زير نام برد:
سئو: محتواي سئو مي تواند رتبه سايت شما را در موتورهاي جستجو بهبود بخشد.ترافيك – رتبه بندي بهتر منجر به ترافيك ارگانيك بيشتر مي شود.اعتماد: محتواي بهينه شده باعث ايجاد اعتبار و اعتماد در بين كاربران و گوگل مي شود.كارايي: به روز رساني و انتشار مجدد محتواي قديمي مي تواند در زمان صرفه جويي كند.محتواي پويا: بهينه سازي مداوم محتوا به شما اين امكان را مي دهد كه هميشه در صدر باشيد و در بين بهترين محتواها در زمينه مربوطه باشيد.
بازاريابي محتوا چيست؟
بازاريابي محتوا يك رويكرد استراتژيك است كه هدف آن انتشار و توزيع محتواي ارزشمند، مرتبط و مفيد براي جلب توجه كاربران هدف است. هدف بازاريابي محتوا جلب توجه كاربران و هدايت آنها به سمت اقدام مورد نظر (خريد، سفارش، تماس تلفني و غيره) است.
بازاريابي محتوا مي تواند در زمينه هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد و باعث رشد و گسترش كسب و كار شود. در حال حاضر كسب و كارهايي هستند كه مستقيماً محتوا توليد مي كنند و بازاريابي محتوا در سال 2022 يكي از موضوعات اصلي است كه بايد به آن توجه ويژه اي شود و يكي از بخش هاي مهم بازاريابي ديجيتال است.
رابطه بين توليد محتوا و سئومحتواي توليد شده در بازاريابي محتوا در كانال هاي مختلفي منتشر مي شود. سايت، اينستاگرام، يوتيوب، توييتر و غيره. آنها كانال هاي مختلف انتشار محتوا براي جلب توجه كاربران هستند، اما مهمترين كانال براي بسياري از كاربران سايت، انتشار محتوا است. اينجاست كه بازاريابي محتوا و سئو با هم تركيب مي شوند و هر دو به يكديگر نياز دارند. اگر از سئو سود ببريد بازاريابي محتوا موفق خواهد بود.آموزش سئوي محتوا: چك ليست كامل سئوي محتوااين چك ليست آموزش سئوي محتوا براي بهينه سازي مطالب جديد و قديمي طراحي شده است و براي هر نوع محتوايي قابل استفاده است. اجراي اين مراحل براي توليدكنندگان محتوا آسان است و نيازي به آشنايي با روش هاي سئو نيست. با هم اين مراحل را مرور خواهيم كرد:
1- كلمات كليدي مناسب را انتخاب كنيدتحقيق كلمات كليدي يك فرآيند چند مرحله اي براي تهيه ليستي از كلمات و عباراتي است كه براي شما مهم هستند. اين ليست در واقع حاوي كلماتي است كه رتبه در گوگل منجر به افزايش بازديد و افزايش فروش سايت شما مي شود.
تحقيق كلمات كليدي سنگ بناي يك استراتژي موفق سئو محتوا است. پس از انجام برخي تحقيقات در مورد كلمات كليدي، فهرستي از كلماتي خواهيد داشت كه مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند و رتبه بندي براي شما مهم است. دريافت اين ليست از كلمات به شما يك نماي كلي از ساختار محتواي سايت مي دهد.
بيشتر بخوانيد: تحقيق كلمات كليدي چيست؟ معرفي ابزار تحقيق كلمات كليدي
۲- محتوا را بر اساس قصد كاربر شناسايي و دسته بندي كنيدبه عبارت بسيار ساده، هدف جستجوي كاربر (Search Intent) همان چيزي است كه مي خواهيد هنگام جستجو به آن برسيد. آيا هدف كاربر جستجوي اطلاعات و آموزش است يا خريد محصول؟ به طور كلي، اهداف كاربران در جستجوهاي مختلف در گوگل را مي توان به چهار دسته طبقه بندي كرد:
Routing intent: هدف دسترسي به يك سايت است، اما به جاي وارد كردن آدرس سايت، عنوان آن را جستجو مي كنند. به عنوان مثال: سايت ورزش 3، اينترنت بانك ملي، ورود به سايت بيمه تامين اجتماعي، فيسبوكنيت اطلاع رساني: كاربر به دنبال كسب اطلاعات و پاسخ به سؤال خود در مورد يك موضوع خاص است.به عنوان مثال: انواع باتري ماشين، نحوه برشته كردن قهوه، تنظيم فشار بستهنيت تجاري: كاربر قصد خريد محصولي را در آينده نزديك دارد و قبل از خريد در حال تحقيق است. به عنوان مثال: قيمت جاروبرقي، خريد فروشگاه كوهنوردي، ليست قيمت لپ تاپ.قصد خريد: كاربر قطعاً قصد خريد محصول را دارد و آماده خريد است. به عنوان مثال: خريد اينترنتي لپ تاپ، فروشگاه اينترنتي لپ تاپانواع مختلف هدف جستجوي كاربرگوگل هر يك از عبارات (Query) را كه پيشبيني ميكند هدف اصلي جستجوي كاربر بوده، با نتايج مربوط به آن مرتبط ميكند. بيشتر روشهاي بهينهسازي محتوا، جستجوهايي با هدف كسب اطلاعات هستند.
آنچه رتبه بندي را در طول زمان تعيين مي كند نحوه تعامل و واكنش كاربران به محتواي شما است. آيا كاربران در صفحه شما مي مانند؟ ماهانه چند بار روي محتواي شما كليك مي شود؟ آيا محتواي شما پاسخگوي نياز كاربران است؟ آيا اين محتوا در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته شده است؟
بنابراين محتوا بايد هميشه براي كاربران خوانا باشد و نيازهاي آنها را برآورده كند. رتبه بندي محتواي شما در موتورهاي جستجو به مرور زمان به دست مي آيد.
- شنبه ۱۵ مرداد ۰۱ | ۱۲:۱۲
- ۲۱ بازديد
- ۰ نظر