تكنيك هاي توليد محتوا براي فروشگاه هاي اينترنتي

بسياري بر اين باورند كه بيشترين تأثير بر روي مشتري از طريق تصوير محصول ايجاد مي شود. اين جمله كه «مشتري تصوير محصول را مي خرد» واقعاً درست است. در واقع، در بسياري از موارد، عكس اول و آخر در مورد آن صحبت مي كند. عكس استاندارد بايد داراي پس‌زمينه سفيد، فقط شامل خود محصول، زوم تميز و عالي، بدون انعكاس نور، بدون چروك و بسياري ويژگي‌هاي ديگر باشد. هر چه زمان و هزينه بيشتري براي تهيه عكس صرف كنيد، شانس فروش بيشتر است.

بسياري بر اين باورند كه بيشترين تأثير بر روي مشتري از طريق تصوير محصول ايجاد مي شود. اين جمله كه «مشتري تصوير محصول را مي خرد» واقعاً درست است. در واقع، در بسياري از موارد، عكس اول و آخر در مورد آن صحبت مي كند. عكس استاندارد بايد داراي پس‌زمينه سفيد، فقط شامل خود محصول، زوم تميز و عالي، بدون انعكاس نور، بدون چروك و بسياري ويژگي‌هاي ديگر باشد. هر چه زمان و هزينه بيشتري براي تهيه عكس صرف كنيد، شانس فروش بيشتر است.

تصوير محصول را با وسواس آماده كنيد

تهيه يك تصوير خوب براي محصول شامل دو مرحله عكاسي و ويرايش است. همچنين نور مناسب نقش مهمي در كيفيت آن دارد. اگر فكر مي كنيد نمي توانيد از عهده آن بر بياييد، حتما عكاسي را استخدام كنيد كه در فتوشاپ مسلط باشد. يا آن را به عنوان يك پروژه در نظر بگيريد. اگر عكاس شما تجهيزات نورپردازي ندارد، از تجهيزات ساده اي مانند پروژكتور و پارچه سفيد استفاده كنيد تا خودتان فضاي عكس را ايجاد كنيد.

عنوان مكمل تصوير است

اولين چيزي كه مشتري بعد از ديدن عكس مي بيند عنوان آن است.عنوان بايد داراي ساختار استاندارد باشد. اين ساختار بايد هميشه در نظر گرفته شود. يك ساختار خوب شامل موارد زير است:
طبيعتنام تجاريمدلابعادجنسيت (مرد يا زن)لازم است اين ويژگي ها در همه محصولات به يك شكل تركيب شود.
همانطور كه مشاهده مي شود ويژگي هاي ذكر شده با ساختاري خاص مورد استفاده قرار گرفته است. اگر قصد داريد انواع شلوار را وارد كنيد، نبايد اين ساختار را تغيير دهيد. به مثال هاي زير توجه كنيد:
همانطور كه گفتيم اهميت محتوا هنگام راه اندازي صفحه فروشگاه يا وب سايت بسيار بالاست. هزاران وب‌سايت و صفحه ارزان‌قيمت وجود دارند كه با فعاليت‌هاي مشابه در فضاي نت فعاليت مي‌كنند، بنابراين مطمئناً ديدن كالاها يا خدماتي كه در اين درياي متلاطم ارائه مي‌دهيد بسيار دشوار خواهد بود. در اين قسمت به بيان اصول توليد محتوا براي ليست استور مي پردازيم تا بتوانيد با ارائه محتواي استاندارد و بهينه اولين گام را براي موفقيت برداريد.

استفاده از عكس ها و تصاوير با كيفيت

اگر قصد ارائه محصول يا خدمات خود را داريد، بهتر است محتواي با كيفيت ارائه دهيد. فراموش نكنيد كه سايت يا صفحه شما ويترين شماست.

بنابراين بايد سعي كنيد آن را تا حد امكان خوب كنيد زيرا اين ويترين است كه مخاطب را جذب مي كند و آنها را به مشتري تبديل مي كند. در نتيجه استفاده از عكس هاي با كيفيت و روزنامه به جذب مخاطب در نگاه اول كمك مي كند.

ارائه توضيحات واضح و روشن

بهتر است كاربر زمينه فعاليت خود را روشن و واضح داشته باشد. از كلمات ساده و روان براي معرفي محصولات و خدمات خود استفاده كنيد. جزئيات فني بيشتر را به بخش هاي ديگر منتقل كنيد، به سايت خود از ديدگاه مخاطبان نگاه كنيد تا متوجه شويد كاربر به دنبال چه چيزي است و به سوالات احتمالي كاربران در مورد محصول يا خدمات شما پاسخ دهيد.

خلاق باشيد

فراموش نكنيد كه رقباي زيادي در زمينه فعاليت شما در كسب و كار آنلاين وجود دارد، پس بايد خلاق باشيد و از منابع متعدد محتوا تهيه و توليد كنيد. از فرمت هاي مختلف استفاده كنيد، نوع چيدمان عكس ها، فيلم ها و تقسيم بندي سايت و صفحه خود را به روشي منحصر به فرد انتخاب كنيد و سعي كنيد كار خود را شبيه ديگران نكنيد.

به روز و متنوع باشيد

روش هاي مختلفي در توليد محتوا وجود دارد. سعي كنيد سايت يا صفحه فروشگاه خود را با محتواي يكسان پر نكنيد تا محتواي سايت يكسان و بدون تنوع نباشد.استفاده از انواع محتواي نوشتاري، ويدئويي، عكسي و گرافيكي به شما كمك مي كند تا در ارائه مطالب متنوع باشيد و از طرفي استفاده از اين نوع محتوا باعث مي شود محتواي سايت شما از همان ابتدا ارزشمندتر شود.

ديدگاه موتورهاي جستجو 

رعايت اصول سئو و بهينه سازي محتوا – اين مهمترين بخش ارائه محتوا در هر زمينه اي است. اگر مي خواهيد محتواي ارائه شما در موتورهاي جستجو ديده شود، بايد اصول سئو را رعايت كنيد. استفاده از كلمات كليدي مناسب براي ارائه كسب و كار، محصولات و خدمات خود، استفاده از عناوين جذاب، استفاده از عكس ها و متن هاي با كيفيت و رعايت اصول و قواعد نگارش و املايي به ارزش مطالب شما مي افزايد، پس بهتر است براي اين قسمت وقت بگذاريد. كافي در نظر بگيريد.

بررسي نياز كاربر

بهتر است از ديد كاربران به موضوع نگاه كنيد و سپس شروع به توليد محتوا كنيد. به عنوان مثال اگر زمينه فعاليت شما فروش است، بهتر است محصول يا محصول مورد نظر خود را ارائه دهيد، عكس هاي مربوطه را از زواياي مختلف در محتوا قرار دهيد، نحوه سفارش و دريافت و فرآيند گارانتي و خدمات پس از فروش را در نظر بگيريد و يا اگر حوزه خدماتي كه در آن فعاليت مي كند. زمينه فعاليت خود را به خوبي و شفاف ارائه دهيد، هدف و روش هاي ارائه خدمات به كاربر را مشخص كنيد و حتما قسمت پرسش و پاسخ را در نظر بگيريد تا كاربر بتواند به سوالات خود پاسخ دهد.

استفاده از جلوه هاي بصري در توليد محتوا

گفتيم كه سايت شما ويترين كسب و كار شما خواهد بود پس بايد ويترين جذابي براي جذب مخاطب و تبديل آنها به مشتري وفادار داشته باشيد. استفاده از قالب هاي آماده يا تم هاي مختلف در هنگام ارائه محتوا به شما كمك مي كند تا با ايجاد جلوه هاي بصري، كاربر هدف را جذب كرده و با استفاده از روش هاي بازاريابي ديجيتال به مشتري تبديل كنيد.

ايجاد اعتماد در مخاطب

يكي ديگر از عوامل مهم در ايجاد محتواي فروشگاهي، ايجاد اعتماد در كاربري است كه قصد خريد يا تجارت آنلاين را دارد. حتما بخشي از محتواي توليدي سايت را براي رضايت مشتريان سابق درج كنيد و همچنين محتوايي را ارائه دهيد كه اعتماد مخاطب را تضمين كند.

به عنوان مثال، با پيوند بخشي از سايت به بخش پيگيري مرسولات پستي يا بخشي مربوط به تصاوير و فيلم هاي سفارشات در حال بسته بندي، مي توانيد اين فرصت را براي مخاطبان خود فراهم كنيد تا سفارش خود را پيگيري كنند.

استفاده از فونت هاي متعدد

از فونت هاي متعدد براي ارائه محصولات و خدمات خود استفاده كنيد. سعي كنيد محتواي خود را شبيه ساير فروشگاه هاي آنلاين نكنيد.از سايت هاي موفق داخلي و خارجي نمونه بگيريد و ايده بگيريد، اما فراموش نكنيد كه از اين طريق كپي نكنيد، زيرا اين كار نه تنها به اعتبار سايت يا صفحه شما لطمه مي زند، بلكه چنين مطالبي از نظر شما كاملا بي فايده خواهد بود.

سايت يا صفحه شما از موتورهاي جستجو

امروزه اكثر صاحبان مشاغل علاوه بر داشتن يك فروشگاه فيزيكي، يك فروشگاه آنلاين نيز دارند. متأسفانه، بسياري از اين وب سايت ها نمي دانند چگونه محتواي جذاب و موثر براي يك فروشگاه آنلاين توليد كنند، در نتيجه قادر به فروش بسيار كمي از يك محصول از طريق اينترنت هستند.

توصيه ما به اين افراد اين است كه توليد محتواي فروشگاه اينترنتي خود را به يك متخصص بسپاريد. توليد محتوا براي كسب و كارهاي اينترنتي بايد توسط متخصص انجام شود زيرا آنها به خوبي مي دانند كه محتواي آنها چگونه بايد توليد شود. در چه بازه زماني در سايت شما بارگذاري مي شود؟ او مي تواند با توليد محتواي فروشگاه اينترنتي كه مختص فروشگاه شما است به ظاهر بسيار بهتر سايت شما كمك كند و در نتيجه فروش بيشتري داشته باشيد.

https://mohtavayar.com/content-creation/women-clothing-content-production

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.