سئو چيست و يادگيري آن چه اهميتي دارد؟

سئو روشي است كه به شما كمك مي كند تا سايت خود را با توجه به نيازها و خواسته هاي مشتريان و البته گوگل هماهنگ كنيد. به اين ترتيب در تمامي جستجوهاي مرتبط با موضوع فعاليت خود در بالاي ليست براي كاربران ظاهر مي شويد.
اگر در بالاي ليست ظاهر شويد، افراد زيادي روي سايت شما كليك مي كنند، با خواندن پست هاي شما به شما اعتماد مي كنند. و زماني كه زمان خريد فرا مي رسد، شما را از رقبايتان متمايز مي كنند.

سئو روشي است كه به شما كمك مي كند تا سايت خود را با توجه به نيازها و خواسته هاي مشتريان و البته گوگل هماهنگ كنيد. به اين ترتيب در تمامي جستجوهاي مرتبط با موضوع فعاليت خود در بالاي ليست براي كاربران ظاهر مي شويد.
اگر در بالاي ليست ظاهر شويد، افراد زيادي روي سايت شما كليك مي كنند، با خواندن پست هاي شما به شما اعتماد مي كنند. و زماني كه زمان خريد فرا مي رسد، شما را از رقبايتان متمايز مي كنند.
 سئو چگونه مي تواند به بهبود كسب و كار كمك كند؟تنها دو موقعيت وجود دارد كه سئو نمي تواند براي كسب و كار شما كار كند:

اول، اگر هدف شما كسب درآمد بيشتر و فروش بيشتر نيست، كه منطقاً نبايد اينطور باشد. و دوم اينكه سئو را بارها و بارها به افراد غير متخصص بسپاريد. در غير اين صورت، سئو هميشه مي تواند براي شما و كسب و كارتان در هر شرايطي كارساز باشد.

اين ادعاي غير منطقي نيست و در اين بخش به دلايل ضروري سئو براي تجارت خواهيم پرداخت:

شناخت برند را افزايش دهيدبعيد است كه شما صاحب برند باشيد و نخواهيد شناخت برند را افزايش دهيد. حتي كوكاكولا كه براي همه، حتي مخالفانش شناخته شده است، يا مرسدس بنز و بي ام و همچنان در تلاش براي افزايش آگاهي از برند هستند.

اهميت آگاهي از برند در اين است كه مخاطب بايد از وجود برند و خدمات و محصولات آن آگاه باشد و برند شما را به عنوان يك گزينه در خريد و تصميم گيري خود در نظر بگيرد.

سئو فقط اين نيست كه سايت شما را در صفحه اول سايت خود قرار دهيد. همچنين برند را به مخاطب ديجيتال معرفي مي كند. با اين حال، هر بار كه مخاطبان شما در يك جستجوي مرتبط با نام تجاري يا سايت شما مواجه مي شوند و اگر از صفحاتي كه به آنها ارائه مي كنيد به خوبي استفاده كرده باشند. آنها شما را به عنوان يك برند قابل اعتماد مي شناسند.


نرخ كليك و رقابت را افزايش دهيد

با رعايت قوانين سئو و فعاليت هاي هدفمند سئو، سايت شما نه تنها به صفحه اول مي رسد، بلكه مي تواند نسبت به ساير صفحات در رتبه هاي بالاتر و پايين تر، كليك بيشتري دريافت كند. سئو به صاحبان مشاغل مي آموزد كه كاربران خود را به درستي بشناسند و از جزئيات رفتاري و علايق آنها آگاه باشند.
به اين ترتيب مي‌توانيد ذهن مخاطبان و مشتريان خود را پيش‌بيني كنيد و از نشانه‌هايي استفاده كنيد كه بيشتر از رقبايتان كليك كنيد. و افراد بيشتري را به سايت خود هدايت كنيد. و در نهايت فروش بيشتري داشته باشيد.

سئو همانند مخاطبان شما با تكنولوژي همگام استنكته اينجاست - اينترنت بسيار سريع در حال پيشرفت است، نحوه استفاده ما از آن به سرعت در حال تغيير است. به عنوان مثال، تلفن هاي همراه اخيرا براي اولين بار از تعداد دسكتاپ ها پيشي گرفته اند.

گوگل مدتي پيش اين انتظار را داشت و قبلاً اين الگوريتم را براي ناديده گرفتن وب‌سايت‌هاي غير پاسخگو در SERPهاي تلفن همراه به‌روزرساني كرده است و همين چند ماه پيش آنها اولين فهرست‌سازي موبايل را انجام دادند.
بنابراين، اگر حضور آنلاين شما پاسخگو نباشد، به احتمال زياد تعداد قابل توجهي از مشتريان و مشتريان واقعي خود را از دست خواهيد داد. اين تنها نمونه اي از تاثير تجربه كاربر بر ترافيك و بازگشت سرمايه است كه در نهايت اهداف نهايي سئو هستند.

هر كسب و كاري داراي رتبه بندي ارگانيك برجسته، ديده شدن و تمام مزايايي است كه به همراه دارد. تجربه كاربري يكپارچه ارتباط زيادي با رسيدن به آنجا دارد. و سئوي با كيفيت به ايجاد، تركيب و استفاده از آن به نفع شما كمك مي كند.

 

آيا سئو براي هر كسب و كاري مهم است؟

با تمام مزايايي كه اكنون در مورد سئو مي دانيد، ممكن است هنوز در اين فكر باشيد كه آيا سئو مي تواند براي شما مفيد باشد يا خير.ممكن است ندانيد كه آيا بايد هزينه اي براي سئو اختصاص دهيد يا خير.
پاسخ همه اين سوالات مثبت است. سئو براي هر كسب و كاري، حتي مشاغل غير اينترنتي ضروري است. چرا؟ زيرا حتي اگر در دنياي ديجيتال حضور نداشته باشيد، مخاطب شما در اين دنيا فعال است. حتي اگر بخواهم به نانوايي بروم، دنبال نزديكترين نانوايي همسايگي مي گردم و مي دانيد كه تنها نيستم. امروزه گوگل به بخشي از زندگي ما تبديل شده است. بنابراين مي توانيد اين موقعيت را حفظ كنيد يا از آن خارج شويد.

رويكرد ما به سئو، تكنيك هايي كه استفاده مي كنيم و اهدافي كه روي آنها تمركز مي كنيم تا حد زيادي به نوع كسب و كار، اندازه كسب و كار شما و صنعت يا محل كسب و كار شما بستگي دارد.


اهميت سئو براي كسب و كارهاي كوچكبيش از 30 ميليون كسب و كار كوچك در ايالات متحده وجود دارد. اما مطالعات نشان مي دهد كه بيش از 20 درصد از كساني كه در سال اول كسب و كار خود شكست مي خورند، بيش از 30 درصد در سال دوم كسب و كار خود شكست مي خورند و از كساني كه در دو سال اول زنده مانده اند، 50 درصد احتمالاً در پنجمين سال شكست مي خورند. سال، سال جاري است و اگر فكر مي كنيد در 6 سال از يك گلوله طفره رفتيد، خوب... 70 درصد ديگر پس از 10 سال حضور در بازار، از كار افتاده اند.

در همين حال، تنها حدود 64 درصد از مشاغل كوچك حضور آنلاين دارند. اگر به ياد داشته باشيم كه بيش از 90 درصد از تمام تجربيات آنلاين با جستجو در گوگل يا ساير موتورهاي جستجو شروع مي شود، به نظر مي رسد اين يك فرصت از دست رفته است. اما اگر يك وب سايت كسب و كار كوچك داريد، اين آمار به معناي رقابت كمتر و فرصت هاي بيشتر براي شماست.

اهميت سئو براي كسب و كارهاي كوچك بسيار جدي است. مي بينيد، وقتي يك عمليات كوچك را اجرا مي كنيد، نه تنها بايد با ساير مشاغل كوچك، بلكه با شركت هاي بزرگ نيز رقابت كنيد. اولين مشتريان ممكن است مشتريان مسن تر، مستقرتر و قابل اعتمادتر با بودجه بازاريابي و دسترسي گسترده باشند.

اهميت سئوي محلي براي بهبود شرايط كسب و كاراگر يك كسب و كار كوچك هستيد، توصيه مي كنيم از سئوي محلي براي نتايج بهتر استفاده كنيد. در اين بخش نكاتي را براي بهبود سئوي محلي جمع آوري كرده ايم:

خود را در «Google براي كسب و كار من» معرفي كنيددسترسي به اين برنامه رايگان كه يكي از پلتفرم هاي مفيد گوگل است بسيار آسان است. اگر با آن آشنا نيستيد، بايد بگويم كه اين لطف مجاني است كه بر تجارت جاري شد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك حساب كاربري ايجاد كنيد.

عكس‌ها، آدرس، شماره تماس، آدرس وب‌سايت و ساير اطلاعات تجاري را درج كنيد. سپس آنها در جستجوهاي كاربر بسيار سريعتر و راحت تر ظاهر مي شوند.

به عنوان مثال، اگر در اصفهان رستوران غذاهاي سنتي داريد، مي توانيد با ثبت مشخصات كسب و كار خود در گوگل بيزينس، به راحتي در تمامي جستجوهاي «رستوران سنتي در اصفهان» ظاهر شويد.
به ياد داشته باشيد كه افراد مي توانند نظرات خود را ارسال كنند و در اين بخش به شما يك شماره ستاره بدهند. اين روي رتبه شما تاثير مي گذارد. پس مراقب كيفيت باشيد



در رسانه هاي محلي كار كنيد

برخي از رسانه ها در هر شهر و كشوري در مورد مشاغل موجود در محيط خود تحقيق مي كنند. به عنوان مثال وب سايت هاي مواد غذايي مانند Kaja Good و... برخي از اين سايت ها پس از دريافت پرداخت، شما را در ليست ارجاع خود قرار مي دهند. برخي ديگر بر اساس نظر مردم نوشته شده اند. بهتر است اين پلتفرم ها را شناسايي كنيد و از مشتريان راضي خود بخواهيد كه نظر خود را در مورد آنها درج كنند. 


براي كلمات كليدي محلي بهينه سازي كنيد

اگر كسب و كار كوچك شما فقط در يك منطقه جغرافيايي خاص قابل اجرا است، بهتر است ليست طولاني كلمات كليدي عمومي و بسيار رقابتي را ترك كنيد.و ليستي از كلمات كليدي محلي براي خود ايجاد كنيد.

مثلا به جاي غذاي گياهي و بشقاب سبز از غذاهاي گياهي در مشهد، رستوران هاي گياهي مشهد و ... استفاده كنيد.

اگر هنوز در تعجب هستيد، پاسخ كاملا واضح است: سئو براي هر كسب و كاري با اندازه مهم است، و اگر كسب و كار خود را به صورت محلي انجام مي دهيد، اگر مي خواهيد از رقبا پيشي بگيريد، سئوي محلي كاري است كه بايد انجام دهيد. 

https://romachoob.com/blog/important-reasons-participating-in-seo-training-course

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.