سئو محتوا

وبلاگ آموزشي در مورد سئو

سئو محتوا

اهميت توليد محتوامحتوا همچنان يكي از قدرتمندترين عوامل رتبه بندي گوگل در صفحات جستجو است. روزهايي كه مي توانستيد با ارسال يك مقاله 300 كلمه اي در وب سايت خود رتبه بندي و ترافيك را افزايش دهيد، گذشته است. براي رتبه در گوگل بايد محتواي باكيفيت توليد كنيد.
براي ارسال محتواي جديد، بايد پاسخ يك سوال را بدانيد:
دليل انتشار اين متن چيست؟
توليد محتواي هدفمند براي موفقيت يك استراتژي محتوا بسيار مهم است. شما نمي توانيد محتواي متني يا انواع ديگر محتوا را بدون دليل ايجاد كنيد. هنگام توليد محتوا هميشه يك يا چند مورد از اهداف زير را دنبال كنيد:

اهميت توليد محتوامحتوا همچنان يكي از قدرتمندترين عوامل رتبه بندي گوگل در صفحات جستجو است. روزهايي كه مي توانستيد با ارسال يك مقاله 300 كلمه اي در وب سايت خود رتبه بندي و ترافيك را افزايش دهيد، گذشته است. براي رتبه در گوگل بايد محتواي باكيفيت توليد كنيد.
براي ارسال محتواي جديد، بايد پاسخ يك سوال را بدانيد:
دليل انتشار اين متن چيست؟
توليد محتواي هدفمند براي موفقيت يك استراتژي محتوا بسيار مهم است. شما نمي توانيد محتواي متني يا انواع ديگر محتوا را بدون دليل ايجاد كنيد. هنگام توليد محتوا هميشه يك يا چند مورد از اهداف زير را دنبال كنيد:


رتبه در گوگل براي كلمات كليدي انتخاب شدهدريافت بك لينكبه مخاطبان خود آموزش دهيد و اعتماد آنها را جلب كنيددر شبكه هاي اجتماعي مورد توجه قرار بگيريدسرنخ هاي فروش را افزايش دهيدنوع محتوايي كه انتخاب مي كنيد با اهداف شما مرتبط است. شما نبايد انتظار داشته باشيد كه با ارسال يك راهنماي طولاني در وب سايت خود، فالوورهاي خود را در اينستاگرام افزايش دهيد. ويديوهاي آموزشي جذاب قطعا تاثير بيشتري در افزايش تعداد فالوور در اينستاگرام خواهد داشت.
قبل از ارسال هر نوع محتوايي، بايد دليل و هدف ارسال آن را بدانيد. توليد محتوا نبايد تنها به يكي از دلايل زير انجام شود:
شما يا مديرتان درخواست مي كنيد كه يك يا چند قطعه محتوا در هفته توليد شودهر چه بيشتر به ديگران گوش دهيد، بهتر استشما فرض مي كنيد كه به نوعي بايد به آپلود محتواي جديد ادامه دهيد، كه براي گوگل مهم استاگر به هر يك از دلايل بالا محتواي متني ايجاد مي كنيد، بايد در اسرع وقت روند خود را اصلاح كنيد. در ادامه سئوي محتوا را به تفصيل توضيح خواهيم داد.
سئوي محتوا چيست؟بهينه سازي محتوا يا سئوي محتوا را مي توان در يك جمله اينگونه تعريف كرد: «توليد محتواي آنلاين به گونه اي كه هم براي كاربران و هم براي موتورهاي جستجو جذاب باشد».
از ديدگاه يك كاربر، سئوي محتوا به معناي ارائه مداوم محتواي با كيفيت به روشي است كه نيازهاي آنها را برآورده كند.اگر كاربر سوالي دارد، محتواي شما بايد بهترين پاسخ را در اختيار كاربر قرار دهد. از ديدگاه موتورهاي جستجو، سئوي محتوا شامل تمام روش ها و تكنيك هاي سئو مي شود كه باعث مي شود محتواي شما به راحتي توسط ربات هاي خزنده، با ساختار مناسب قابل تشخيص و خواندن باشد.
خوب است بدانيد:كپي رايتينگ سئو را مي توان به عنوان نام ديگري براي بهينه سازي محتوا در نظر گرفت. سئو كپي رايتينگ توليد محتوا بر اساس ليست كلمات كليدي براي رضايت كاربران و موتورهاي جستجو است. به عبارت ديگر، محتوايي بسازيد كه گوگل بتواند آن را درك كند، از سوي ديگر، كاربران مي خواهند بخوانند، لايك كنند و در شبكه هاي اجتماعي با ديگران به اشتراك بگذارند.جنبه هاي مختلف سئو محتوا چيست؟بهينه سازي محتوا را مي توان به دو رويكرد كلي تقسيم كرد:
1. به SEO (در صفحه) و نكات فني SEO پايبند باشيدتكنيك هاي رايج سئو مورد استفاده براي بهينه سازي محتوا شامل انتخاب لينك هاي داخلي و خارجي مناسب در متن، تنظيم صحيح عنوان صفحه و توضيحات متا، انتخاب عنوان مناسب و ساخت بك لينك است.
اين تكنيك ها در نهايت بر موقعيت محتواي شما در نتايج جستجوي گوگل تاثير مي گذارند. اما معمولا تاثير زيادي بر كيفيت محتواي ارائه شده به كاربران ندارند. ارائه محتواي با كيفيت با در نظر گرفتن نيازهاي كاربر جنبه ديگري از سئو محتوا است. اگر هدف شما فقط رعايت نكات سئو است، محتواي شما مانند تصوير زير به نظر مي رسد كه محتواي ربات ناميده مي شود.2. ارائه محتواي با كيفيت بالا براي جلب رضايت كاربراين جنبه معمولاً شامل بهبود كيفيت محتواي ارائه شده به كاربران است. اين اقدامات شامل خوانايي متن، طولاني بودن مقاله، پوشش كامل موضوع و استفاده مناسب از تصاوير و ويدئوها مي باشد.هر محتوايي را مي توان بر اساس كيفيت ارزيابي كرد و در نهايت اين به عهده كاربران است كه تصميم بگيرند كدام مقاله و محتوا به بهترين وجه نياز آنها را برآورده مي كند. اگر تنها هدف شما توليد محتوا براي كاربران است و نكات سئو را ناديده مي گيريد، محتوايي كه توليد مي كنيد به اين شكل خواهد بود.
نمونه اي از محتواي متني توليد شده بدون نشانه هاي SEOنمونه هايي از محتواي توليد شده بدون در نظر گرفتن مهارت هاي سئويادداشت مهم:برخي از عوامل ذكر شده گاهي اوقات بد تعريف مي شوند. به عنوان مثال، طول مقاله و پوشش موضوع عواملي هستند كه به گوگل نشان مي دهند كه با محتواي جامع و با كيفيت سروكار دارند. اما اگر بخواهيم محتواي بي كيفيت و نامربوط را فقط براي افزايش طول مقاله و جلب توجه موتورهاي جستجو به محتوا اضافه كنيم، بازخورد منفي كاربر نهايي باعث افت رتبه مي شود.در نهايت هدف شما بايد جذب كاربر و گوگل باشد. يك محتواي سئو خوب به اين شكل خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.