روش هاي تاثيرگذار در افزايش فروش اينترنتي

افزايش فروش آنلاين هدف اصلي تمامي كسب و كارهاي اينترنتي است. از برندهاي كوچك گرفته تا بزرگ. اما اگر مي خواهيد فروش خود را مانند فروشگاه هاي آنلاين بزرگ دنيا، از جمله آمازون يا محصول ديجي خودمان افزايش دهيد، مانند بولينگ است. يعني ممكن است ساده به نظر برسد، اما اصلاً اينطور نيست.
خوشبختانه راه حل هاي افزايش فروش آنلاين به يك يا دو مورد محدود نمي شود و بايد بدانيد كه بازاريابان بزرگ روش ها و تكنيك هاي بي شماري را در اين زمينه ارائه كرده اند. اما آيا مي توانيد همه آنها را در گردش كار خود پياده سازي كنيد؟

افزايش فروش آنلاين هدف اصلي تمامي كسب و كارهاي اينترنتي است. از برندهاي كوچك گرفته تا بزرگ. اما اگر مي خواهيد فروش خود را مانند فروشگاه هاي آنلاين بزرگ دنيا، از جمله آمازون يا محصول ديجي خودمان افزايش دهيد، مانند بولينگ است. يعني ممكن است ساده به نظر برسد، اما اصلاً اينطور نيست.
خوشبختانه راه حل هاي افزايش فروش آنلاين به يك يا دو مورد محدود نمي شود و بايد بدانيد كه بازاريابان بزرگ روش ها و تكنيك هاي بي شماري را در اين زمينه ارائه كرده اند. اما آيا مي توانيد همه آنها را در گردش كار خود پياده سازي كنيد؟
روش هاي افزايش فروش اينترنتي كه در اين مقاله آموزش داده مي شود مي تواند كسب و كار شما را زير و رو كند.

اما فقط در صورتي كه به همه آنها توجه كنيد و آنها را به درستي اجرا كنيد.
نكته مهم ديگري كه در ابتدا بايد به آن اشاره كنم اين است كه با استفاده از اين روش ها علاوه بر اينكه مي توانيد فروش آنلاين خود را هم در وب سايت و هم در شبكه هاي اجتماعي توسعه دهيد، مي توانيد روند حضوري يا تلفني را بهبود بخشيد.

اما براي تسهيل در انتقال محتوا، بيشتر نمونه هايي كه براي ملموس بودن استفاده مي شود، مربوط به وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي است.فروش آنلاين هدف اصلي راه اندازي هر سايت فروشگاه اينترنتي است، اگر يافتن راه هاي كسب درآمد اينترنتي يكي ديگر از دغدغه هاي فعلي شماس است، پيشنهاد مي كنيم مقاله زير را مطالعه كنيد.

صبور باشيد و سعي كنيد اين مقاله را تا آخر با دقت بخوانيد.



1) صداقت در فروش

خب طبيعي است كه اين امر كاملا بديهي به نظر مي رسد و بارها آن را در بين ترفندهاي فروش اينترنتي ديده ايد. اما اگر به فعاليت برخي سايت هاي خريد يا كسب و كار در اينترنت دقت كنيد، متوجه مي شويد كه صداقتي كه از آن صحبت مي كنيم آنطور كه بايد رعايت نمي شود.

سوال مهمي كه بايد از خود بپرسيد اين است كه چگونه يك وب سايت فروشگاهي مي خواهد فروش آنلاين را افزايش دهد، اما قيمت محصولات خود را از ابتدا به كاربر ارائه نمي دهد.
بنابراين انتظار اينكه كاربر به آن اعتماد كند كاملاً غير منطقي است. زيرا در ابتداي كار به مشتريان خود اعتماد نداشت و از صداقت كافي برخوردار نبود.

برخي از برندها براي دستيابي به فروش خود، ادعاهايي را مطرح مي كنند كه نمي توانند از پس آن برآيند. هرگز تصور نكنيد مشتريان شما احمق هستند! بسياري از افراد با يك بررسي ساده متوجه مي شوند كه ادعاي فروشنده كاملا نادرست است و به آن عمل نمي كنند يا اگر انجام دهند به آن رسيدگي نمي كنند.

مثلاً در زمينه سئو، فرض كنيد شخصي مي آيد و ادعا مي كند كه مي تواند سايت خود را در گوگل رتبه بندي كند، اگر آن شخص سايتي در زمينه سئو نداشته باشد يا اگر داشته باشد، ندارد. t توانسته رتبه يك يا حداقل به 10 نتيجه برتر گوگل برسد. خب طبيعي است كه اين فرد از ابتدا بذر بي اعتمادي را در ذهن مردم كاشته باشد و هر چقدر از بهترين تكنيك ها و نكات براي افزايش فروش استفاده كنيد نتيجه اي نخواهيد گرفت.

ادعا كنيد كه از پس آن بربياييد!اين صداقت كه در نظر گرفته مي شود بايد در تمام صفحات سايت و يا در قسمت هاي مختلف پلتفرم آنلايني كه مي خواهيد بفروشيد وجود داشته باشد. از عنوان تا جزئيات محصول، بايد براي مشتري واضح باشد. براي بقيه، درصد اجراي ساير ترفندهاي فروش اينترنتي تقريباً صفر است.

2) كليك ها را با AdWords افزايش دهيداگر مي خواهيد محصول خاصي را به صورت آنلاين بفروشيد، گوگل ادوردز يكي از بهترين و سريع ترين راه هاست. البته مقوله راهكارهاي افزايش فروش آنلاين زماني استفاده مي شود كه به معناي واقعي كلمه عجله داريد!

فرض كنيد مي خواهيد كولرگازي 24000 گاسونيك را بفروشيد و مي دانيد كه مشتريان هدف شما در تاريخ خاصي خريد خود را انجام مي دهند و زمان زيادي نداريد.

اينجاست كه وب سايت شما با كمك گوگل ادوردز در جايگاه برتر گوگل قرار مي گيرد. يعني اگر شخصي براي اطلاعات بيشتر يا خريد نهايي كولرگازي 24000 گاسونيك را جستجو كرد، اين برند شما جلوي چشم او خواهد بود.

در غير اين صورت، يعني محدوديت زماني وجود ندارد، سئو بهترين راه براي رتبه بندي در گوگل است.

چرا اينقدر اصرار دارم كه در رتبه اول باشم؟زيرا طبق آمار به دست آمده تقريباً دو سوم افرادي كه در گوگل چيزي را جستجو مي كنند روي لينك اول كليك مي كنند و پس از دريافت پاسخ به سايت هاي ديگر مراجعه نمي كنند. مدرك ميخواي؟ فقط به جستجوهايي كه تاكنون انجام داده ايد فكر كنيد و به ياد داشته باشيد كه روي كدام لينك كليك كرده ايد.

افزايش تعداد كليك در سايت رابطه مستقيمي با افزايش فروش دارد. و همچنين تفاوت فروش فروشگاهي كه در كنار خيابان است با فروشگاه ديگري كه در كوچه و پس كوچه ها منتظر كسي است كه به آنها سر بزند.

حال اگر تصميم به استفاده از AdWords گرفته ايد، مي توانيد از افزونه مديريت تبليغات وردپرس براي تغيير ظاهر تبليغ خود در نتايج جستجو استفاده كنيد. اين به تنهايي مي تواند باعث شود كه شما بيش از حد معمول كليك كنيد.


3) نظرات و نام مشتريان قبلي را نشان دهيددر دنياي آنلاين امروزي، بازخوردهايي كه افراد ديگر درباره يك برند دريافت كرده اند براي همه مهم است. همانطور كه بارها شنيده ايد تبليغات دهان به دهان بسيار ارزشمند و موثر است.

ارائه نظرات مشتريان و رضايت آنها از محصولات يا خدمات شما به كاربران هدف تقريباً مشابه تبليغات دهان به دهان است.
ارزش چند كامنت ساده يا ويديو از مشتريان راضي بيشتر از صدها تبليغات بنري خواهد بود.
هميشه سعي كنيد از مشتريان گذشته خود بازخورد واقعي بدهيد و اطلاعات نادرست به مردم ندهيد. اين مشكل نه تنها اعتبار شما را افزايش مي دهد

اگر كمي در وب جستجو كنيد، متوجه خواهيد شد كه اين موضوع براي فروش آنلاين نيز صادق است. در اكثر تبليغات بنري ايجاد شده توسط تبليغ كنندگان حرفه اي، يك مهلت مشاهده خواهيد كرد. فروشنده به شما مي گويد كه اين محصول تا تاريخ مشخصي در انبار موجود نخواهد بود و يا اينكه اگر مشتري فوراً خريد نكند، به احتمال زياد n درصد تخفيف را از دست خواهد داد.

اين احساس فوريت باعث مي شود مشتري ناخواسته تصور كند كه اگر اكنون خريدي انجام ندهد، چيزي فوق العاده ارزشمند را از دست خواهد داد. حتماً قبلاً كل تبليغي را كه از اين مكانيسم استفاده مي كرد در ذهن خود تصور كرده ايد. شايد كمي عجيب باشد، اما بسياري از فروشندگان مبتدي كه در ساير زمينه هاي مهم فروش مهارت ندارند، مي توانند تنها با استفاده از اين تكنيك بازاريابي، فروش داشته باشند.

4) احساس فوريت ايجاد كنيدشكي نيست كه صداقت در فروش يكي از عوامل اصلي است. اما به ياد داشته باشيد كه بيشتر فروش هايي كه انجام مي شود به دليل احساس فوريت افراد است.
اگر كمي در وب جستجو كنيد، متوجه خواهيد شد كه اين موضوع براي فروش آنلاين نيز صادق است.

در اكثر تبليغات بنري ايجاد شده توسط تبليغ كنندگان حرفه اي، يك مهلت مشاهده خواهيد كرد. فروشنده به شما مي گويد كه اين محصول تا تاريخ مشخصي در انبار موجود نخواهد بود و يا اينكه اگر مشتري فوراً خريد نكند، به احتمال زياد n درصد تخفيف را از دست خواهد داد.

اين احساس فوريت باعث مي شود مشتري ناخواسته تصور كند كه اگر اكنون خريدي انجام ندهد، چيزي فوق العاده ارزشمند را از دست خواهد داد. حتماً قبلاً كل تبليغي را كه از اين مكانيسم استفاده مي كرد در ذهن خود تصور كرده ايد. شايد كمي عجيب باشد، اما بسياري از فروشندگان مبتدي كه در ساير زمينه هاي مهم فروش مهارت ندارند، مي توانند تنها با استفاده از اين تكنيك بازاريابي، فروش داشته باشند.

 

5) 100٪ ضمانت بازگشت پول را ارائه دهيد

در برخي موارد، يكي از دلايل اصلي خريد نكردن مشتري ريسك است. بسياري از مردم ريسك گريز هستند. آنها مي ترسند با خريد يك محصول خاص، پول خود را بيهوده از دست بدهند (البته مراقب باشيد كه ريسك كردن در خريد هميشه به مسائل مالي مربوط نمي شود).

اما هرگز پاسخ درستي براي سوالاتي مانند اينكه چگونه بفهميد مشتري محصول شما را دوست دارد وجود ندارد؟

اگر محصول شما كيفيتي را كه ادعا مي كنيد نداشته باشد چه اتفاقي مي افتد؟

شايد بتوانيد چندين دليل براي پاسخ به اين سوالات ارائه دهيد و بسياري از مشتريان را متقاعد به خريد كنيد. اما چيزي كه واقعاً مي تواند مردم را راحت كند تضمين است!


مطمئن شويد كه مردم از شما خريد خواهند كرد اگر مطمئن باشند كه به آنها ضمانت محكمي مي دهيد كه اگر راضي نباشند پولشان را پس خواهيد داد! به همين راحتي، آنها دوست دارند همان عبارت را از شما بشنوند. به آنها بگوييد كه بدون هيچ بهانه اي پول آنها را پس خواهيد داد. اما فراموش نكنيد كه يك بازه زماني براي انجام اين كار مشخص كنيد تا از برخي مشكلات احتمالي براي شما جلوگيري شود.

 

۶) چيزهاي جديد كمتري پيشنهاد دهيد!

بسياري از شركت ها اين را مضر مي دانند. البته ارائه محصولات بيشتر يك راه عالي براي افزايش فروش است! اما اين هميشه صدق نميكند. در واقع در بسياري از موارد تنوع بيشتر در انتخاب مي تواند منجر به بلاتكليفي مشتري شود كه نه تنها به فروش آنلاين شما كمكي نمي كند، بلكه به آنها آسيب مي رساند.

اگر محصولات متعدد و متنوعي داريد، ساختار كلي سايت يا صفحات محصول خود را به گونه اي در نظر بگيريد كه تا حد امكان گزينه هاي كمتري را به مشتريان ارائه دهيد. اين باعث مي شود كه مشتري توسط ده ها محصول مختلف احاطه شود.

شما مي توانيد اين كار را با قرار دادن محصولات خود در دسته بندي هاي دقيق تر انجام دهيد يا مي توانيد روي تعداد معيني از محصولات خود تمركز بيشتري داشته باشيد. در هر صورت، به ياد داشته باشيد كه هر چه گزينه هاي بيشتري ارائه دهيد، احتمال اينكه مشتري سايت شما را ترك كند و به سمت رقابت شما برود، بيشتر مي شود.

 


7) استفاده از داده اينستاگرام

يكي از بهترين راه ها براي افزايش فروش آنلاين اين است كه ابتدا مشتريان فعلي خود را بشناسيد. مي توانيد اين كار را با استفاده از داده هايي كه در صفحه اينستاگرام خود داريد انجام دهيد. اينستاگرام اطلاعات مفيدي در مورد افرادي كه به شدت با صفحه شما درگير هستند به شما مي دهد. شما مي توانيد از اين اطلاعات استفاده كنيد و در نهايت فروش وب سايت خود را افزايش دهيد.

با اين اطلاعات، مي دانيد كه براي چه نوع مخاطبي قرار است محتوا توليد كنيد يا تبليغات شما چگونه نوشته مي شود تا به نتيجه برسيد.

 

8) ساده سازي روش هاي پرداخت

شايد كمي عجيب باشد، اما طبق آمار به دست آمده از فروشگاه هاي اينترنتي، حدود 63 درصد از خريدهاي ناموفق در فرآيند تسويه حساب اتفاق افتاده است. پس اين آمار به ما چه مي گويد؟
از اين آمار مي توان نتيجه گرفت كه ممكن است مشتري حتي پس از تصميم گيري نهايي براي خريد منصرف شود!!!

در محيط غير آنلاين و فروش حضوري يا تلفني ممكن است دلايل زيادي براي انصراف مشتري در لحظات پاياني خريد وجود داشته باشد. اما در فروشگاه هاي اينترنتي و محيط هاي آنلاين اين اتفاق تنها به يك دليل مي افتد و آن هم مشكلاتي است كه در فرآيند پرداخت به وجود مي آيد. در نتيجه، اگر مي خواهيد فروش بيشتري داشته باشيد و افراد از سايت شما بازديد كنند، اما خريد خود را تكميل نكردند، مسير پرداخت خود را كوتاه و آسان كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.